wicca and all things awesome -

Irrande tankar

Livet är oförutsägbart. Vi vet aldrig hur lång tid vi har här, eller hur länge vi får lov att tillbringa tid med varandra.

Min pappa ringde just och berättade att farfar har blivit dålig. En tumör som inte går att operera bort. En tidsfråga. Vad jag vet har farfar varit frisk i hela sitt liv. Han har alltid varit i farten, alltid haft massa upptåg för sig. Han är ett riktigt original!

Men även fast jag känner ett släktskap, en samhörighet med honom, har han aldrig stått mig nära. Jag är inte opåverkad av att han är sjuk, jag vill inte att han ska fara illa. Mest orolig är jag för hans och pappas skull, inte för mig själv. Både farmor och farfar (de är separerade) är dåliga nu och det måste vara jobbigast när det är ens föräldrar.

Jag kände så här när morfar gick bort också.  En del av mig tänker att jag är hjärtlös. Men jag vet att jag inte är det. Jag reagerar nog bara lite annorlunda än folk i min omgivning. Man kan aldrig hålla fast en själ som ska gå. Jag är inte LEDSEN. Kanske har jag bara lätt för att släppa taget, för att följa flödet? Det är inte dåligt. Jag har min tro, den ger mig tillförsikt, men det handlar nog mer om ett personlighetsdrag. Ett jag länge var omedveten om att jag hade.

Än har jag inte förlorat någon som står mig nära. Min farmor gör det. På ett sätt. Undrar om jag kommer reagera annorlunda? Vill inte veta.

Pappa ville inte att vi skulle blogga om detta, men jag tror inte ens han vet att jag har en blogg och så är jag ju anonym. Jag hoppas att det här inlägget inte stör eller sårar någon.



Kommentarer
Postat av: syster

vi pratade ikväll med. tror inte att det har sjunkit in ännu. vil lringa honom men vet inte vad jag ska säga. är nog mest chockad. som du skriver. han var ju alltid den friska. puss

2011-01-17 @ 22:43:07
Postat av: Linn (knyttsak)

Jag tycker att man ska få lov att skriva av sig, ibland känns det lättare då.



Det var samma sak när min mormor blev dålig, hon har också varit en sån där krutgumma som alltid orkat hjälpa alla och ta hand om oss och nu... livet går ju vidare, men det känns konstigt att det gör det utan henne.

Postat av: Filmster

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en filmblogg där kan hitta mängder av bra filmtips! Saknar du något så får du gärna skriva en kommentar eller två...



Dessutom kan du följa bloggen på både Facebook och Bloglovin', på det viset håller du lätt reda på när bloggen uppdateras :)

2011-01-18 @ 16:42:45
URL: http://www.filmster.se
Postat av: Ariadna

För mig hjälper det att tro (veta) att det finns ett liv efter det här. Det hjälper mig att acceptera att detta är någonting oundvikligt som kommer och som vi alla måste hantera förr eller senare. Det hjälper också mig att inte känna någon skuld för det som jag inte kan påverka. Men som du skriver, det måste ändå kännas väldigt jobbigt när det handlar om ens egna föräldrar.



Hoppas att din farfar blir bättre trots allt!

Kramar och Var Välsignad!

2011-01-18 @ 20:38:13
URL: http://dimmornasdotter.bloggplatsen.se
Postat av: Micka

Jag säger som ovan, man måste få skriva av sig ibland annars spricker man! Att inte vara ledsen handlar inte om att vara hjärtlös, jag tror det är som du säger att du har lätt för att släppa taget. Och det är ett bra drag tror jag, många skulle behöva kunna släppa taget.



Väl mött!

Kraamar

2011-01-18 @ 20:41:12
URL: http://fullinsyn.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack ska ni ha allihop! Skönt att ni verkar förstå hur jag menar. :) KRAM!

2011-01-18 @ 21:45:15
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Lilitha

Jag minns när man pappa plötsligt dog för nästan 3 år sen. Jag trodde nog aldrig det skulle hända... Den värsta å tystaste dagen i mitt liv. Jag darrar fortfarande när jag tänker på det. Döden är så sorglig...



Kram Lilitha

2011-01-19 @ 12:24:36
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: neina

Åh... Tänker på dig. kram

2011-01-20 @ 22:05:45
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback