wicca and all things awesome -

Tankar inför Lughnasadh

Nu har årshjulet snart vridit sig ända till Lughnasadh. Vad fort tiden går!

Jag håller på som bäst och knåpar på min ritual, som även denna kommer att utföras utomhus vid mitt vanliga ställe. Jag är så glad att ha hittat en plats i skogen där det finns en naturlig cirkel och träd i varje riktning. Inte en människa har jag sett till där heller. Det känns väldigt tryggt att vara där!

Fokus i mitt firande kommer att vara Gudens offer i form av grödor, och det kommer jag att väva samman med vad jag själv behöver göra mig av med för att gå vidare. Det finns också ett element av tacksamhet, vad man har "skördat" hittills under året.

Jag tänkte för första gången på länge blanda till en egen rökelseblandning! Jag avgudar riktig frankincense, och i veckan fick jag även hem myrra. Sedan blir det nog också torkad johannesört, kanel, kardemumma, och torkad ringblomma. Kanske lite honung? Så kan man försöka rulla dem till små bollar. Jag är verkligen ingen expert på att blanda rökelse, och mina tidigare försök har väl gått sådär, men det är kul att försöka! Tips mottages varmt!

Något annat jag funderar på är när man kallar in Guden och Gudinnan. Jag känner att jag gärna vill lägga till något sinnligt. Förra gången hade jag med smaksinnet, jag smakade het krydda när jag kallade in Guden, och söta bär när jag kallade in Gudinnan. Det är sådant som lyfter ritualen, tycker jag. Har ni fler tips på detta? Något som ni har gjort?





Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja, tiden går verkligen snabbt!



Hur gör man egen rökelse egentligen? Skulle vilja prova det, men glömmer alltid fråga andra paganer hur man gör :-)

Kram!

Postat av: Micka

Jag hade också velat lära mig att göra egen rökelse. Har tänkt prova, men får liksom aldrig tummen ur.

Kul idé med het och söt smak vid åkallning, har jag aldrig tänkt på :)



Kramar!

2011-07-27 @ 11:04:18
URL: http://magicanatura.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback