wicca and all things awesome -

"...and as a sign that ye are really free..."

"And ye shall be free from slavery; and as a sign that ye are really free, ye shall be naked in your rites."

(Doreen Valiente)


I kväll firade jag fullmånen tillsammans med andra häxor runt om i Sverige, med start klockan 21.00. Det känns lite roligare att fira ensam om man vet att fler åtminstone gör det samtidigt. Vid Gudinnan, vad jag saknar sällskap!

När jag hade förberett och var på väg att byta om, stannade jag upp. Jag hade klätt av mig och njöt en liten stund av känslan av luften mot huden. Det är ju ganska sällan man är helt naken, i alla fall jag. Jag satte på mig månhalsbandet och gjorde mitt val. "Varför inte?!" tänkte jag. Fönstrena var förhängda, maken förvisad till bottenvåningen, ingen skulle störa.

Det är inte ofta jag kör "skyclad" i ritualer, men det har hänt, och kommer definitivt fortsätta hända. Det sker något med psyket som är svårt att förklara. Jag känner mig mer öppen, och jag reagerar liksom annorlunda på min kropp. I kväll upplevde jag att trots mina skavanker, trots märken, ärr och bristningar, så är jag vacker. Vacker i min nakenhet, som jag är skapad. Men konstigt nog avtar den känslan när jag sätter på mig kläder, det är lite paradoxalt!


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Känner igen det du beskriver, känner mig så levande och vacker...en känsla som på något sätt dämpas när kläderna kommer på....mycket märkligt...

Kram!

Postat av: Ceriadwen

Vad roligt att höra att du känner igen dig! Kram! :)

2011-03-22 @ 21:51:31
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: BlueRain

Mm, det är nåt särskilt med att vara skyclad, jag vill helst ta ett bad innan en ritual och då känns det också helt naturligt att vara naken sen. Att bara ta av mig kläderna och sätta igång tycker jag däremot känns väldigt konstigt ;-)



2011-03-22 @ 22:20:17
URL: http://bluerainwicca.wordpress.com/
Postat av: neina

Skönt att du känner skillnad, att det blir något meningsfullt. Det är så livsbejakande att våga sig på att vara skyclad!

2011-03-29 @ 02:37:41
URL: http://hyllebaer-neina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback