wicca and all things awesome -

Samhain



Är hemkommen från Turkiet och det har inte varit några problem att ställa om sig från sol och värme till höstrusk. Det känns faktiskt bara uppfriskande och skönt! Tänk att man måste komma bort en stund för att kunna se saker i rätt perspektiv. Sverige är härligt, och framför allt är det hemma. Ingenstans är som hemma.

Utanför har mörkret lägrat sig, det är alldeles stilla men samtidigt fullt av liv. Man känner olika saker för högtiderna från år till år. Denna Samhain känner jag för en dans på livets skuggsida. Jag skulle vilja dansa fullkomligt berusad i skogen, snurrandes tills jag är så yr att jag glömt mitt namn. Jag vill sjunga mig hes, jag vill skåla och älska besinningslöst.


Kommentarer
Postat av: Katten

Önskar dig en välsignad Samhain-kväll!

Jag hittade till din blogg igår, har läst en hel del sedan dess. Mycket intressant, lärorikt och välskrivet!



Gå i Ljus!

2009-10-31 @ 19:55:27
Postat av: Katten

Låter förresten som en spännande högtid - så som du skulle vilja fira den! Hoppas att den blir som du har tänkt och önskar!



Själv känner jag för att meditera, vila i tryggheten som mörkret ger, ägna tankar åt älskade människor som gått bort, samtala med dem, vara nära dem igen. Tända rökelse, klappa katterna och tänka. En lugn Samhain med andra ord. Det är trots allt bara min andra.

2009-10-31 @ 19:58:37
Postat av: Luna

Dansa dig snurrig, sjung dig hes, älska besinningslöst! Kör baby :) Jag är med dig!



Underbara Samhain! Jag önskar dig frid och kärlek! Känn tacksamhet och njut av nuet! Gott avslut, god start! Kram!

Postat av: Ceriadwen

Katten: Tack, vad kul att du hittat till min blogg! Mitt firande gick mer i de tongångar du beskrev, och det var trevligt det med. Att hoppa genom skogen helt allena kändes inte så lockande. :)



Luna: Tack detsammma Luna, jag hoppas du själv hade det trevligt! :)

2009-11-01 @ 14:55:32
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Hoppas du får ett jättebra nytt år och att du hittar massor av nya vänner i ditt nya hem! :D

Var så roligt att träffa dig igen :D

2009-11-10 @ 01:07:49
URL: http://mrsewenson.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

Angelika: Aaaw! Detsamma Angelika! :) Kramar

2009-11-12 @ 22:30:02
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback