wicca and all things awesome -

Efter Lughnasadh

Sådär, nu är jag äntligen tillbaka för att uppdatera om mitt firande. Tack för alla kommentarer i förra inläggen, det är underbart att känna gemenskapen oss bloggare emellan och jag har spionerat i era bloggar också efter Lughnasadh! ;)

Jag tog ovanligt få bilder av mitt firande, bara två stycken! En före och en efter. Det kändes som att ritualen i sig absolut inte skulle bli avbruten den här gången, den var alltför intensiv. Överlag var det ett ovanligt firande... Ovanligt mysigt och trevligt. :) Men samtidigt med inslag av intensitet. Dynamiskt skulle man kunna sammanfatta det! Önskar mig fler sådana firanden!

Altaret uppställt:



Brödgubben som saknar lite kroppsdelar i slutet av ritualen. :) Kvarlämnad åt skogens djur.


Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Härliga bilder..:) Och jag håller med...även om vi inte ses så har vi ändå en gemenskap i vårt gemmensamma utövande...:)

Kram!

Postat av: Nadja Iyona

Hejsan,

Vad kul att se flera som praktiserar wicca, :)

Jag undrar vart du finns? Själv bor jag i dalarna, har du funderat på att träffa andra till någon Sabbat eller Esbat? Jag skulle gärna vilja organisera något nån dag, wiccans/häxor som bara träffas, pratar och sånt, kanske en ritual,firande eller nått sånt. Hoppas vi hörs. [email protected]

Kram Nadja Iyona

2011-08-04 @ 22:25:00
Postat av: Micka

Vilket vackert altare, färgen på duken är helt magisk! :) Härligt att du fick ett bra firande som du verkar nöjd med :) Det är alltid inspirerande att se hur andra har firat, finns alltid någonting att ta till sig av och lära sig :)



Väl mött!

2011-08-04 @ 22:59:13
URL: http://magicanatura.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Nadja Iyona: Hej! Känner igen ditt namn från något forum. Jag finns i Blekinge för tillfället, men ska flytta. Dock inte nära Dalarna. Då och då träffar jag andra och är även medlem i ett coven även om vi inte är så aktiva just nu. Lycka till med framtida träffar och hoppas du hittar folk på närmare håll! :)



MVH/Ceriadwen

2011-08-05 @ 00:32:03
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika "BlueRain"

Såg så mysigt ut :-) Härligt med utomhusritual och gillar ditt altare :-) Jag hade nog min första utomhus detta år, fast mycket till ritual vet jag väl inte om det var ;-)



Kram!

2011-08-05 @ 23:44:46
URL: http://angelikavaalaewenson.wordpress.com
Postat av: Tuss

Fin blogg :)

2011-08-05 @ 23:54:02
URL: http://tuzzanz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback